W większości programów pocztowych wystarczy podać swój adres e-mail i hasło, a konfiguracja odbywa się automatycznie.
Na nowym koncie przed skonfigurowaniem konta w programie pocztowym skontaktuj się z BOK.
- W oknie głównym wybierz z menu Plik pozycję Informacje, następnie klikamy w Dodaj konto
Jeśli jednak napotkasz problemy, możesz skorzystać z konfiguracji ręcznej przy pomocy poniższych parametrów
- W oknie głównym wybierz z menu Plik pozycję Informacje, następnie klikamy w Dodaj konto
- Pojawi się okno Dodawanie nowego konta e-mail - zaznacz opcję Ręcznie konfiguruj ustawienia serwera i kliknij przycisk Dalej.
- W oknie Dodawanie nowego konta e-mail które się pojawi zaznacz opcję POP lub IMAP
- Uzupełnij pola:
- w polu Imię i Nazwisko wpisz swoje dane (identyfikacja nadawcy),
- w polu Adres e-mail wpisz swój pełny adres e-mail,
- w polu Typ konta wybierz IMAP,
- w polu Serwer poczty przychodzącej:
- dla kont w domenach int.pl: *int.pl wpisz poczta.int.pl
- dla kont w domenach int.pl: *int.pl wpisz poczta.int.pl
- w polu Nazwa użytkownika:
- dla kont w domenach int.pl oraz *int.pl wpisz adres mail swojego konta (czyli np. twojlogin@int.pl )
- dla kont w domenach int.pl oraz *int.pl wpisz adres mail swojego konta (czyli np. twojlogin@int.pl )
- w polu Hasło wpisz Twoje hasło.
UWAGA!
Bezpieczniej jest nie wpisywać w tym miejscu swojego hasła, gdyż wtedy każdy kto ma dostęp do Twojego komputera może odebrać Twoją pocztę. Jeżeli nie wpiszesz tutaj hasła, zostaniesz poproszony o jego podanie każdorazowo w momencie odbierania poczty.
Teraz kliknij przycisk Więcej ustawień - W oknie, które się pojawi wejdź do zakładki Serwer wychodzący i tu zaznacz opcję Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnienia i Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej.
- Wybierz zakładkę Zaawansowane i zaznacz opcję Ten serwer wymaga zaszyfrowanego połączenia (SSL) dla serwera IMAP, a w polu Użyj połączenia szyfrowanego następującego typu wybierz SSL.
Zatwierdź zmiany klikając przycisk OK.
Konfiguracja została zakończona! Od teraz poczta będzie przesyłana poprzez program pocztowy. W celu sprawdzenia poprawności konfiguracji konta, kliknij w górnym menu przycisk Wyślij i odbierz. Program połączy się z serwerem (jeśli nie podano hasła poprosi o autoryzację) i odbierze pocztę.